Gerçekleri
Hangi Araçla Açıklayabiliriz ?

Mücadelede
araçların belirlenmesi takvime, periyota bağlı değildir, olamazda. Bu anlayış
sahipleri, o an mücadelenin gerektirdiği araç hangisidir sorusuna doğru yanıt
vermeden ezberlerindeki aracı uygulamakla başarıyı rastlantılara bırakırlar.
İktidarlar
kitleleri genellikle ikna ederek, zora başvurmadan yönetmek isterler. Bunu
başarabilmek içinde ideoloji üretme ve yayma araçlarını en üst seviyede
kullanırlar. Kitlelerin iktidarları onaylaması ideolojik hegemonya ile
olanaklıdır. Kitleler tarafından onay görmeyen, kabul edilmeyen iktidarlar,
düzenin selameti için zora başvururlar.
Burjuvazinin
iktidarına karşı kitleleri harekete geçirebilmek için ideolojik hegemonyanın
zayıflatılması gerekir. Bu da ancak kitlelere gerçeğin açıklanması ile
olanaklıdır. Çünkü burjuvazi, iktidarı ve dolayısıyla sömürüsünün devamı için, gerçeği
büyük bir yetenekle demagoji ve yalanla saptırarak kitlelere “gerçekmiş” gibi
gösterir. Yoğun ideolojik saldırı altındaki kitleler saptırılmış ve bozulmuş
gerçekliği doğruymuş kabul eder.
Gerçek
devrimcidir ve bütün devrimciler gerçekten yanadır. Eğer bir devrimci gerçekten
kaçınıyorsa, küçük burjuva egosuna teslim olarak, mutlaka kafasında toplumsal
gelişimi saptırıcı tilkileri dolaştırmaktadır. Bu tür devrimciler ile en azında
araya mesafe konulmasında fayda vardır. Çünkü yalan, demagoji kolera mikrobu
gibi hızla yayılma özelliği taşır.
Bütün
sömürücü sınıflar gerçeklerden korkar ve kitlelerin gerçekler ile buluşmasını
sürekli engellemeye çalışırlar. Sansür, yasaklar ve "devletin gizli
sırlarını açıklama", "terör propagandası", "vatana
ihanet", "cumhurbaşkanına hakaret" gibi gerekçeler ile hukuk
terörü estirilerek gerçeklerin açığa çıkmasını ve kitlelerin gerçekleri
öğrenmesini sürekli engellemeye çalışırlar.
Devlet
burjuva ideolojisini ülke sathında yaygın olarak okullarda üretir ve yayar.
Üniversiteler, anaokulları, dini eğitim veren evler, dernekler, vakıflar,
ibadet mekanları, medya, hatta bilim kurumları, park, vapur, köprü, cadde,
sokak, mahalle isimleri hepsi ideoloji üretme ve yaymaya hizmet eder.
Toplum
tarafından en fazla izlenen ve toplumu en fazla etkileyen medyadır.
O
halde medya sorusunu çok kısa olarak yanıtlamak kaçınılmazdır.
Medya;
tüm işitsel ve görsel araçları kapsar. En etkilisi televizyondur. Çünkü hem
işitsel hem de görsel olan her türlü sanat, panel, form, tartışma, haber yorum
gibi faaliyetlerin tümünü toplum ile buluşturur.
Kapitalist
sistem bireyi en çok etkileyen araç olarak otomobili, toplumu en çok etkileyen
araç olarak da televizyonu üretmiştir.
Türkiye
toplumu televizyon izlemede Birleşik Devletlerden sonra dünyada ikinci sırada
yer almaktadır.
Gerçekleri
açıklama kampanyasında devrimcilerin de kullandığı birçok araçlar ve yöntemler
vardır. Bugün için TV, radyo, gazete, dergi, çeşitli yayınlar, afiş, bildiri
kullanılmaktadır. Devrimcilerin TV'si, radyosu kitleler tarafından
izlenmemekte, gazetesi, dergisi kitleler tarafından okunmamaktadır. Bu tür
yayınları o siyasetin insanlarının tamamımın bile izlediği soru işaretidir.
Örneğin; bir partinin günlük yayınlanan gazetesi, o partinin üye sayısının
neredeyse beşte biri kadar satmaktadır. Neden böyledir sorusu ayrı bir tartışma
konusudur.
O
zaman topluma hangi araçla ulaşılıp gerçekler açıklanacaktır?
Sınıf
mücadelesinde öyle aşamalar vardır ki en basit, en pasif olarak bilinen araçlar
"çapından" fazla etki yapar.
Bugün
devrimcilerin sahip olduğu gerçeği açıklamada kullandıkları araçlar toplumda
yer alan sisteme muhalif bir azınlık tarafından izlenmektedir. Toplumun ezici
çoğunluğu ne olup bittiğinden habersizdir. Bu yüzden çeşitli burjuva
ideolojilerinin çatışmasında İslamcı ideoloji toplum üzerinde oldukça etkin bir
hegemonya kurmuştur. Bu hegemonyayı zaafa uğratmadan kitlelerin harekete
geçmesi de olanaksızdır. Bunun için gerçekleri açıklayan ajitasyon ve
propaganda içerikli çok basit araç olan bildiri büyük önem kazanmaktadır.
Milyonlarca bildiriyi topluma ulaştırmanın olanaklarına devrimciler sahiptir.
Toplum
okumadan çok görselliğe alışmıştır. Bir iki fotoğraf veya karikatür iki üç
sayfa yazıyı bir anda iletebilir. Görsellik bildirinin ulaştığı kişinin de
ilgisini çekeceğinden gerçeği açıklama amacına ulaşmış olur. (3 Mayıs 2016)
Comments
Post a Comment